Friday, July 27, 2007

Zapeceni karfiol s krumpirom u besamel umaku s porilukom



Evo, danas sam napravila drugo jelo koje volim jesti, a u kojem ima poriluka. Moj muz kaze da obozava jesti ovo jelo. Lagano je i ukusno, a nije tesko za pripremiti. Originalni recept pronasla sam na web stranici udruge Roda. Napisala ga je forumasica White_musk. Ja sam recept prilagodila onako kako se meni svidja.







ZAPECENI KARFIOL S KRUMPIROM U BESAMEL UMAKU S PORILUKOM

Potrebno:

1 karfiol (glavica srednje velicine), nekoliko krumpira (ja sam koristila 3 veca), 1 poriluk, 15-tak cherry rajcica, nekoliko listica sira i naribani sir za posipanje, po zelji malo sunkarice, 2 zlice maslaca, 2-3 zlice brasna, 4 dl mlijeka, muskatni orascic, sol

Priprema:

Karfiol narezati a cvjetice (rozete) oprati pod mlazom vode i staviti u posudu s hladnom vodom i malo soli. Ostaviti da odstoji 15 minuta. Ukoliko su se u rozete uvukle male bubice one ce stajanjem u hladnoj, slanoj vodi izaci iz karfiola. Krumpir ocistiti i staviti u posudu s hladnom vodom, pa dodati karfiol i malo soli. Zagrijavati na laganoj temepraturi i kad provrije kuhati jos 10 minuta. Za to vrijeme oprati rajcice i prepoloviti ih, a ako cete u jelo stavljati sunkaricu sitno ju isjeckati. Zatim na maslacu dinstati tanko sjeceni poriluk (ukljucujuci i listove). Dinstanom poriluku dodati brasno i promijesati, a potom dodati mlijeko. Kad se doda mlijeko potrebno je stalno mijesanje da se ne stvore grudice. Dodati malo muskatnog orascica i soli. Kad se umak pocne zgusnjavati maknuti s vatre.
Karfiol i krumpir ocijediti. U podmazanu vatrostalnu zdjelu (ili neki drugi protvan) poslagat karfiol, a izmedju karfiola komade sjecenog krumpira. Na to posuti rajcice i sunkaricu, staviti listice sira i preliti besamel umakom s porilukom. Prekriti aluminijskom folijom i staviti u prethodno zagrijanu pecnicu na temperaturu od oko 200C. Peci 45-50 minuta. Pred kraj pecenja posuti sirom.

SAVJET! Oguljeni krumpir kuhati cijeli, a prije slaganja u vatrostalnu zdjelu nasjeci na deblje kriske.
Ako koristite sunkaricu smanjite kolicinu soli da ne presolite jelo.

9 comments:

Anonymous said...

Hmmm draga moja sto ovdje lijepo mirise. Slucajno sam pogledala dno tvojih postova na kolaci.net i vidjela ovaj link. Hvala ti sto dijelis ovo sa nama sve ti izgleda tako ukusno. Samo naprijed rado te citam ;)

Amra (Bosanska-Kuharica ;))

Vanchy said...

Hvala Amra! Polako otkrivam tajne blogiranja.

Anonymous said...

Evo i mene. Upravo sam prenijela tvoje recepte u word dokument i sad ih isprinatla pa cu ih dobro pruciti :-) i isprobati. Ima tu dobrih idja kojih se ne bi sama sjetila. Znas, moja kumica isto je dobra kuharica i divim se svakoj zeni koja uz obitelj i sve obaveze gleda ukusno i raznoliko kuhati. Takva zelim biti i ja zato skupljam recepte i slazem ih, i nravno isprobavam. Citam te i dalje. Tvoga supruga pozdravljam i mogu mislit da uziva u tvojoj kuhinji.

Anonymous said...

Zaboravih se prethodno potpisat. To sam ja Lidija.

Anonymous said...

Pomno citam i uzivam!!!

Slavko

Anonymous said...

kuc-kuc.. moj zeludac kruli... sta se kuha danas kod tebe? Ja si na posao ponjela mjesanu salatu: 1 paprika izrezana na rezance, par paradajiza, list od jednog persina nasjeckan, pola case kukuruza.... nisam stavljala octa jer je paradajiz kisel,i uz to peceni batak ostatak od jucer. A salata mi bas uskuna, idem ja rucati. Lidija

Vanchy said...

Lidija, Slavko - hvala na pohvalama. :-)
Novi recept cu stavit vjerojatno sutra kad skinem sliku na kompjuter. Sad sam malo u guzvi.

Anonymous said...

Pa di si ti? Da nisi možda na putu u domovinu? Lidija

Anonymous said...

Genial fill someone in on and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you as your information.