Thursday, July 26, 2007

Musaka od tikvica s mljevenim mesom i porilukom



Moj jucerasnji recept je musaka. Kod nas je jucer jako grmilo i sijevalo pa nisam ukljucivala kompjuter tako da recept stavljam tek danas. Moja baka musaku je pravila s krumpirom i mljevenim mesom, a ja sam danas probala eksperimentirati i napravila malo drugaciju, ali vrlo ukusnu. Inace nisam ljubitelj poriluka i jedem ga samo u jelu koje pripremam s karfiolom i krumpirom (kad ga napravim stavit cu recept i sliku), ali cini mi se da ce od danas puno cesce biti na jelovniku. Zapravo svakim danom se sve vise ruse neke moje predrasude o pojedinim namirnicama i otkrivam polako kako su zapravo ne samo zdrave nego i ukusne. Evo recepta za musaku koju sam danas pravila.



MUSAKA OD TIKVICA S MLJEVENIM MESOM I PORILUKOM

Potrebno:
3-4 manje tikvice, 1 glavica luka, 1/2 kg mljevenog mesa (ja sam koristila puretinu), 1 srednje veliki poriluk, 6 jaja, 2 dl vrhnja, mlijeko, 2 zlice maslaca, ulje za przenje i podmazivanje posude u kojoj se pece musaka, ribani sir, zacini (timijan, ruzmarin,... po zelji), 1 zlicica Vegete, brasno, malo pileceg temeljca



Priprema:
Tikvice oguliti, nasjeci, posoliti i staviti 30-40 minuta u cjedilo da otpuste vodu. Ja sam tikvice rezala po duzini jer su bile male. Ako su vece moze ih se rezati i na kolutove. Zatim nasjeci sitno crveni luk, oprati i nasjeci tanko poriluk (ukljucujuci i zeleni dio biljke). U jednoj posudi lagano, na malo ulja dinstati luk dok postane staklast, a zatim dodati mljeveno meso, zacine po zelji i 1 zlicicu Vegete. Sve dinstati vodeci racuna da ne zagori. U drugoj posudi otopiti maslac i na njemu lagano dinstati poriluk povremeno dolijevajuci malo pileceg temeljca (tek toliko da se poriluk ne lijepi za dno posude). Kad su meso i poriluk gotovi ostaviti na stranu i pripremiti od 3 jaja, brasna i mlijeka masu za pohanje (treba biti gusca nego smjesa za palacinke). U drugoj posudi izmutiti 3 jaja, pa u njih dodati kiselo vrhnje, prstohvat soli i malo mlijeka ako je masa pregusta.
U dublju posudu staviti dosta ulja (da bi ste tikvice pekle u dubokoj masnoci) i lagano ga zagrijati. U jedan tanjur staviti brasna i u to brasno uvaljati tikvice prije nego ih se stavi u masu za pohanje. Nakon sto ih se dobro umoci u masu staviti u vruce ulje. Prziti ih dok ne dobiju zlatno zutu boju, zatim ih izvaditi i staviti na papirnati ubrus da se ocijedi visak masnoce. Ocijedjene pohane tikvice stavljati u posudu koja se moze poklopiti. Kad su tikvice pohane u prethodno podmazan protvan ili vatrostanu zdjelu sloziti jedan red tikvica, preko njih dinstano meso, zatim poriluk, pa vrhnje s jajima i na kraju ponovo red tikvica. Prekriti aluminijskom folijom i peci 45-50 minuta na 175C. Nekoliko minuta pred kraj pecenja po tikvicama staviti ribani sir i ostaviti u pecnici dok se sir ne otopi.
Ova musaka je izuzetno zasitna. Mjere koje sam napisala su za 4 osobe ako nisu velike izjelice. Posuda u kojoj sam pravila musaku je velicine cca 30 X 30 cm.
Dobar Vam tek!


SAVJET! Poriluk dobro oprati pod mlazom tekuce vode jer izmedju listova cesto ostane zemlje.

No comments: